«Mε τις ώρες στο facebook, στο instagram και στο κινητό» «Πότε θα προλάβει να διαβάσει;»

του φροντιστηρίου διαβάΖω

Από Αλεξάνδρα Καππάτου Ψυχολόγος – Παιδοψυχολόγος

Oι έφηβοι μπορεί να μιλούν με τις ώρες στο facebook, να ποστάρουν στο instagram ή να ανταλλάσσουν μηνύματα στο κινητό. Όλος ο ελεύθερος χρόνος τους, συνήθως σε βάρος της μελέτης αλλά και της ξεκούρασής τους, αφιερώνεται στην επικοινωνία με τους φίλους. Οι γονείς απελπίζονται. Παράλληλα αναρωτιούνται:

«Γιατί χάνει έτσι άσκοπα τις ώρες του;», «Πότε θα προλάβει να διαβάσει;» ή «Γιατί δεν κάνει κάτι πιο δημιουργικό;»«Mε τις ώρες στο facebook, στο instagram και στο κινητό» «Πότε θα προλάβει να διαβάσει;»

Οι παντός είδους συνομιλίες βρίσκονται στο επίκεντρο της κοινωνικής ζωής των εφήβων. O έφηβος έχει δρομολογήσει την πορεία «εξόδου» του στην κοινωνία, που την αποτελούν σε αυτό το στάδιο οι συνομήλικοί του, δηλαδή οι συμμαθη- τές του και η παρέα του. Όταν δεν βρίσκεται μαζί τους «έξω», τους αισθάνεται κοντά του ενώ συνομιλούν στα μέσα κοινω- νικής δικτύωσης ή στο κινητό.

Tο παιδί που μιλάει με τους φίλους του μπορεί όντως να λέει σε αυτούς κουβέντες που σύμφωνα με τους γονείς του ανήκουν στην κατηγορία της «αερολογίας», όμως για το ίδιο είναι ζωτικής σημασίας: είναι η επικοινωνία με τους «δικούς του», που του είναι απολύτως απαραίτητη. Του είναι σαφώς πιο ευχάριστο να μιλά με τους φίλους του παρά να μελετά μαθήματα ή να τρώει με την οικογένεια.

Όμως, αν διαπιστώσετε ότι ο έφηβος χρησιμοποιεί με τις ώρες τα social media και το κινητό για να επικοινωνήσει με τους φίλους του, παραμελώντας τις άλλες του δραστηριότη- τες, αναλογιστείτε μήπως δεν συναντά την παρέα του όσο συ- χνά χρειάζεται, ενδεχομένως εξαιτίας των απαγορεύσεών σας ή των υποχρεώσεών του, ή μήπως υπάρχει κάποιο συγκεκριμένο πρόβλημα που τον απασχολεί ιδιαίτερα και νιώθει την ανάγκη να το μοιραστεί μαζί τους.

Φερθείτε διακριτικά, με στόχο όχι να ελέγξετε το παιδί, αλλά να το στηρίξετε στο πιθανό πρόβλημα που το έχει απο- συντονίσει.

Tι σας προτείνω«Mε τις ώρες στο facebook, στο instagram και στο κινητό» «Πότε θα προλάβει να διαβάσει;»

# Nα καθορίσετε, κατόπιν συμφωνίας μαζί του, με ακρίβεια τις ώρες που θα χρησιμοποιεί τa social media ή το κινητό του.

# Δώστε του τη δυνατότητα να επιλέξει το ίδιο πότε θέλει να αφιερώνει χρόνο στην επικοινωνία με τους φίλους του. Για παράδειγμα, αφού ολοκληρώσει τα μαθήματά του, μπορεί να χρησιμοποιεί τα social media ή το τηλέφωνο για τριάντα λεπτά, ή ίσως και παραπάνω, ανάλογα με τη συνεννόησή σας.

# Mη λογοκρίνετε το περιεχόμενο των συνομιλιών του παιδιού. Ακόμα κι αν είστε απολύτως πεπεισμένοι ότι συζητιούνται «ανοησίες», δεν έχετε δικαίωμα να παρεμβαίνετε στις συνομιλίες του. Με αυτόν τον τρόπο ενδέχεται να δημιουργή- σετε αρνητικό κλίμα και ρήγμα στη σχέση σας.

# Προσπαθήστε να έχετε καλή επικοινωνία με το παιδί (και έναν διακριτικό έλεγχο της δραστηριότητάς του στο διαδίκτυο), ώστε να σας εμπιστευτεί αν κάτι το απασχολεί.

Πηγή : Απόσπασμα από το βιβλίο “Εμπιστευτείτε τους Εφήβους Εμπιστευτείτε τη ΖΩΗ” – Αλεξάνδρα Καππάτου Ψυχολόγος Παιδοψυχολόγος

https://akappatou.gr

Διαβάστε επίσης: 

Πλακίδιο «αϊνστάιν»: Μια ανακάλυψη που έχει ενθουσιάσει τους μαθηματικούς.

Ελληνική PISA: 6.000 μαθητές θα συμμετάσχουν σε εθνικές εξετάσεις.

Γλώσσα Γλώσσα: Ένα podcast για την ελληνική γλώσσα από την αρχαιότητα ως το σήμερα.

Πρόγραμμα Σπουδών Μαθηματικών Γυμνασίου.

ΔΕΠ-Υ και εφηβεία.

Γιατί οι έφηβοι δυσκολεύονται να μοιράζονται τα μυστικά τους με τους γονείς τους;

Ο 12λογος της σωστής μελέτης των παιδιών.

Ποια είναι τα συμπτώματα της Δυσλεξίας;

Σχολεία – εξετάσεις: Το χρονολόγιο του 2023 – Η αξιολόγηση μαθητών σε ενδοσχολικές και πανελλήνιες.

Εκπαιδεύοντας τα παιδιά μας στις Κοινωνικές Δεξιότητες με δημιουργικές δραστηριότητες.

Εθνικός Διαγωνισμός Νέων Επιστημόνων 14-20 ετών

Call Now Button